Vaše časté dotazy a naše odpovědi

 

Přijímáte Gallery Beta? 

Ano, lze u nás uplatnit (bezplatně do 2.500 Kč, vyšší částky individuálně dle dohody).

Co znamená "TOP NABÍDKA"?

NEoznačuje kvalitu nabídky, ani míru poskytovaných služeb. Jedná se o nadstandardní prezentaci vybraných ubytovacích kapacit.

Jak zjistím cenu za osobu a noc na chatě a chalupě?

Až na vyjímky nezjistíte (některé domy to nabízejí). Nebo-li chaty a chalupy, často i apartmány se většinou pronajímají jako celek, tedy tzv. "na klíč". Platíte povětšinou paušální cenu za max. kapacitu objektu. Výhodou je nejen celková nižší cena ubytování, ale i záruka soukromí, jelikož při zaplacení celeho domu nehrozí, že by na dům přijela i jiná skupina nocležníků.

Vybrali jsme si chatu pro 10 osob, ale je nás 12. Máme 2 malé děti. To nevadí, že?

Bohužel, to může být problém. Někdy lze domluvit jedno malé dítě (vyjímečně i 2) navíc po předchozí dohodě, avšak je třeba pamatovat, že chalupy jsou specifický typ ubytování. Max. kapacita určuje počet postelí (přistýlek), nádobí, množství tekoucí studené či teplé vody, kapacitu odpadu (často jsou na chalupách jímky, které nejsou nafukovací), prostor v chalupě atd. Chalupy jsou velmi levným typem ubytování. Nesrovnatelně levnější než-li hotely. Proto zde není automaticky dítě zdarma (i když na hotelu dostanete dítě zdarma, zaplatíte většinou celkově více než-li za ubytování na chalupě, hotel si do ceny za dospělého započítá i cenu za dítě!). Vybírejte, prosíme, chalupy s kapacitou včetně Vašich dětí. Je to lepší i pro Váš komfortnější pobyt.

Jaká je cena ubytování na chatě, chalupě či apartmánu za dítě?

Tento typ ubytování se v 99% případů platí jakou paušální, tedy za celý objekt bez rozdílu věku. Některé CK nabízejí dítě levněji či dokonce zdarma a zároveň si zvednout platbu za dospělou osobu. My tento systém nevolíme, jelikož není objektivní vůči našim zákazníkům. Navíc mnoho děti spotřebuje např. mnohem více tekoucí vody, než-li dospělý člověk. Pokud by děti byly zdarma, jen by to zdražilo vaše ubytování a celkově byste stejně neušetřili. Samozřejmě, že u hotelů a penzionů je to jiné.

Mám zaplacený pobyt. Kdy mi přijdou cestovní pokyny?

Standardně jako u jiný kvalitních a ověřených společností v oboru zhruba 7 - 14 dní před nástupem zašleme do Vaší e-mailové schránky, nebo klasickou poštou (dle předchozí dohody) Ubytovací poukaz, kde naleznete všechny potřebné informace k Vašemu bezproblémovému nájezdu na ubytování (popis cesty, adresu, všechny potřebné kontakty, časy příjezdu, doplňující informace atd.). Tento způsob volíme i s ohledem na možné změny příjezdů na objekty např. z důvodu oprav silnic v okolí, na které průběžně reagujeme a navádíme Vás tak bez zbytečných komplikací až na rekreační objekt.

Pokud není elektrická energie v ceně, kolik nás bude stát?

Vždy záleží na mnoha okolnostech. Na ročním období (pokud se na objektu topí elektrickými kamny, je v zimě větší spotřeba), zda-li pobýváte na objektu celé dny a tedy využíváte pravidelně domáci spotřebiče či máte spuštěná světla po celou noc atd. Dále může lehce záležet i na velikosti domu. Cenu za energie neurčuje naše firma, ale energetické společnosti. Po příjezdu na objekt by Vám měl být provozovatelem ukázan nejenom dům, ale zároveň by Vám měl být ukázán i aktuální stav spot. elektřiny, který doporučujeme společně zapsal a ponechat si kopii. Na konci pobytu vše řádné zúčtujete dle Vaší spotřeby.

Jak se vyúčtuje spotřeba elektrické energie?

Po Vašem příjezdu s Vámi majitel objektu sepíše předávací protokol, kde zapíše počáteční stav elektroměru. Na konci pobytu odečte z elektroměru konečný stav a skutečnou spotřebu uhradíte v hotovosti.

Co je to kauce?

Kauce je (vratná) finanční částka - jistina, kterou složíte proti podpisu na Předávacím protokole u kontaktní osoby na objektu při nástupu na pobyt. V případě, že nedojde při vašem pobytu k poškození zařízení objektu, vrátí se vám kaucei v celé výši na konci pobytu zpět (nebo z ní uhradíte el. energii). V opačném případě je oprávněn si z této částky odečíst přiměřenou částku na úhradu poškozeného zařízení. U větších pobytů se někdy vybírá při příjezdu i záloha na energie (opravdu velké objekty).

Je na objektech povlečení?

Pokud povlečení není na objektu, je tato informace vždy napsána v popise objektu. Pokud zde žádnou informace o povlečení nenajdete, je povlečení automaticky poskytováno. Stejně tak byste tuto informaci měli obdržet na Ubytovacím poukaze před odjezdem na pobyt.

Co je to BVTV a SAT?

BVTV = barevná televize (druh apod. je individuální)
SAT = satelitní přijímač (druh apod. je individuální)

Co znamená 2/4 ložnice, neboli jak zjistím které ložnice objekt obsahuje?

2/4 ložnice je myšleno 2 krát 4 lůžková ložnice. Tudíž pokud např. jedete 2 čtyřčlenné rodiny na dovolenou, každá rodina má svůj vlastní pokoj po 4 postelích. Pokud je v popisu objektu napsáno např.: 2/3, 1/2 ložnice, objekt obsahuje 2 třílůžkové pokoje a 1 dvoulůžkový. Taktéž můžete v nabídce objevit znění např.: 1/4 + 1 přistýlka - v tomto případě se jedná o 1 čtyřlůžkovou ložnici s jednou přistýlkou.

Které objekty jsou volné pro silvestr XY?

Volné silvestrovské pobyty na chatách a chalupách hledejte zejména v levém menu "Rychlý výběr" - Chaty a chalupy na Silvestra XY/YX. U hotelů a penzionů nemůžeme zajistit 1OO% jistotu volných pokojů z důvodu velkého zájmu o tento termín, proto jejich obsazenost, prosím, berte s rezervou a informujte se o volných kapacitách na našem rezervačním oddělení.

Co jsou to spací místnosti?

Spací místnosti jsou všechny místnosti, kde se běžně při pobytu spí (vyjímečně i obývací prostory). Detailní popis a rozpis naleznete v popise jednotlivých objektů. Pokud si nejste jisti, nebojte nám poslat dotaz s konkrétním domem vpravo dole skrz okénko "chatu" (komunikátoru).

Vyplatí se čekat na Last minute nabídku ubytování na silvestra?

Rozhodně NE. Většina silvestrovských pobytů (zejména na chatách a chalupách) je vyprodána do poloviny října (mnohé pobyty se prodávají už v lednu). Je možné, že i v listopadu a prosinci se objeví nějaký volný objekt či pokoj, ale toto není možné garantovat. Proto doporučujeme objednávat včas, ať následně nemusíte mít zbytečné problémy s hledáním toho pravého pobytu pro vás.

Je na objektu dostatek nadobí? A kolik?

Každý objekt nabízí počet nadobí jak černého, tak bílého pro jeho max. pronajímanou kapacitu. Bude-li vámi vybraný objekt nabízet kapacitu 5 lidí, odpovídá této kapacitě i množství nadobí, není-li uvedeno v textu nabídky jinak.

POÚ neboli poplatky obecnímu úřadu.

Poplatky obecnímu úřadu jsou individuální a nejsou obsaženy v ceně za pronajímaný objekt. Částka se pohybuje v rozmezí 5 - 30 Kč na dospělou osobu (18let) a den v závislosti na lokalitě objektu, ale jsou i místa, kde se POÚ nevybírají. Vždy záleží na konkrétní obci, jestli a v jaké výši poplatky vybírá. Bohužel není technicky možné tyto částky uvézt do ceny pobytu. Částku si vybírá kontaktní osoba při příjezdu na objekt.

Jaky je rozdíl mezi chatou, chalupou a apartmánem?

Chaty a chalupy nabízejí většinou 100% soukromí, tzn., že v objektu se nenachází provozovatel objektu (hledejte v detailu objektu text: "Majitel nebydlí v objektu"). Apartmán ve většině případů, ale né vždy, znamená samostatnou soukromou část domu s vlastním vchodem, kde v samostatné a oddělené části občas či pravidelně bydlí provozovatel. Pokud hledáte soukromí bez provozovatele, orientujte se dle popisu "Majitel nebydlí v objektu". Upozorňujeme též na vyjímky, které jsou však vždy uvedeny v detailu objektu.

Můžeme si chatu, chalupu nebo apartmán pronajmout i na kratší dobu než týden?

Ano, samozřejmě. Avšak jen vyjímečně v hlavní letní sezóně (červenec, srpen a někdy konec června), kdy jsou uskutečňovány zejména týdenní pobyty so-so a u některých objektů toto nelze ani během hlavní zimní sezóny (část ledna, únor, první část března). Objekty, kde lze i v zimním období trávit kratší čas pobytu, jsou označeny v detailu objektu "vločkou" a textem. K objednávání kratších, delších ci atypických termínů slouží náš rezervační systém pod obsazeností v detailu objektu.

Stále Vám něco není jasné nebo chcete radu, na níž zde není odpověď?

Tak se nás nebojte zeptat. Všechny zjistitelné informace pro Vás rádi zjistíme. Můžete nám volat denně - 603 223 732 / 608 518 103, nebo poslat e-mail: alkatravel@alkatravel.cz či užít zdarma náš komunikátor vprávo dole na našich stránkách.

Můžeme u Vás využit Benefit Plus?

Ano, vystavíme Vám potřebnou fakturu a zašleme ji na s vámi domluvenou adresu.

Je pobyt psa/kočky zpoplatněn?

Může být (i když není uvedeno v popisu - Viz. Všeobecné podmínky). Prosíme, vždy se informujte při rezervaci pobytu.

Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás